terdszalag-mutet-elott

 2010.09.17. 17:24

 Vizsgálatok

Az a pár hét, amennyi hátravolt a műtétig, hamar elment. Biztosra akartam menni (légy okos, te is tégy úgy) és a vizsgálatokra hamarabb bejelentkeztem. A vérvétellel nem is volt gond. Azt tudtam (voltam már máskor is) hogy sokkal több dolgom nincs, mint a hét bármely napján elmenni az SZTK-ba (lehet, hogy nem így hívják már) hajnalban. Leveszik a vért, és 2-3 nap múlva van eredmény. Így is történt, valamikor augusztus 15 körül elmentem, két napra rá megvolt a vérkép: minden tökéletes. Ugyanitt végzik a vizeletvizsgálatot. Sokan kényelmetlenül érzik magukat, mondván nincs kedvük egy pohár pisivel állni a sorban. Ezt én úgy oldottam meg, hogy eleve itthonról vittem. Moss ki jól egy befőttesüveget, hagyd megszáradni. Reggel, az első pisi elejét még a wc-be a közepét az üvegbe, a végét megint a wc-be nyomd. Ezt hívják köztes pisinek, ennek a legjobb a vizsgálhatósága. Ne feledd, ha fiú vagy, ha lány, hogy illik előző este nem szeretkezni, különben a pisiben sok olyan is lesz, amit nem szeretnél megmutatni, de legalább is nem azt vizsgálják, akkor és ott :)

A tüdőröntgentől nagyon féltem. Cigizek. Az hiányzik nekem, hogy kimutassák, van valami gond. Szerencsémre volt egy kis protekcióm, az egyik szomszédom pont az SZTK-ban dolgozik. Odamentem, szóltam neki, megjöttem, 10 perc múlva már meg is röntgeneztek (csúnya dolog volt, hisz elvileg kb a 20. lettem volna), újabb 5 perc: minden ép, minden tiszta, a lelet tökéletes.

Az EKG-val azonban vigyázzatok. Nekem augusztus 15.-én októberre akartak hivatalos időpontot adni. Hiába mondtam, hogy a műtét szeptember 2, azt mondták: csináltassam akkor meg a kórházban. Hosszas könyörgés után adtak egy mobilszámot, ha azt felhívom, talán lesz időpontom, de akkor 3000 HUF lesz az ára. Nem baj, kérem a számot. Emlékszem, ez egy csütörtöki napon volt, kora délután kettő óra körül. Odatelefonáltam, elmeséltem mi a gond, 1 óra múlva kellett ott lennem, a vizsgálatra. Nyilván el nem hiszitek hol: az SZTK-ban. Ha fizetsz, van időpont. Ha nem, nincs.

Tulajdonképpen augusztus 18-ra minden vizsgálatom megvolt, és mindegyik, kivétel nélkül jó. Mehetek a műtétre.

A műtét előtti napok

Most már mindössze egyetlen feladatom volt: ne legyek beteg. Nem fázhatok meg, nem köhöghetek, nem fújhatom az orrom, nem lehet komolyabb betegségem sem: esetleg elmarad a műtét.

Mit ad isten, a feleségem (aki évente kettőt tüsszent), torokfájásra kezd panaszkodni, nagyjából 1 héttel a műtét előtt. Aztán naponta harmincszor fújja az orrát. Én pedig egy ágyban alszom vele... biztosan elkapom, nátha. Irány a körzeti orvos vele, aki megállapítja: torokgyulladás, és nátha. Amikor megemlítem neki a műtétet (az orvosnak) kétségbeesetten néz rám: el ne kapjam, mert akkor nem műtenek meg. És kiírja az asszonyt betegállományba, Hozzá tartozik, hogy a munkám miatt elég sokat dolgozom itthonról. nem elég tehát, hogy az asszony beteg, nem elég, hogy egyszerre torokgyulladása van, és egyszerre folyik az orra, még ki is írja, amivel gyakorlatilag összezár bennünket a házba.

Felötlött bennem, hogy veszek maszkot ( Japánok szmog ellen is hordják) aztán elvetettem. Annyi óvintézkedést hozunk, hogy a feleségem a nappaliban alszik, én pedig a hálószobában. A kettő egymástól 15 méterre van. És bízom a szerencsében.

Holnap műtét

Szerda van. Holnap műtenek. beszéljünk a lelki dolgokról is kicsit. Van néhány jó tanácsom: először is, ne, ismétlem ne nézd meg a műtétről szóló filmet a neten. Minden blogban be van linkelve. De NE nézd meg. Én sem tettem. a mai napig sem. Ne, ismétlem, ne higgy el mindent amit  neten olvasol (kivétel ezt a hiteles blogot)

Az utolsó napod élvezd ki. Szeretkezz. Igyál meg egy pohár bort. Sétálj egyet. Írd meg az utolsó mailjaidat. Készülj fel a tehetetlenségre. És próbálj meg aludni. Holnap hajnalban kelsz, korán. Ezer dolgod lesz. Mindenképp menj el nagydologra a wc-n. Nem fogsz tudni, napokig. Én ettől féltem a legjobban, hogyan fogok kakilni, de erről majd később. Pakold be a ruháidat amit másnap viszel, de ne vidd túlzásba, úgysem kell egyik sem. Legyen 1-2 pótalsónadrág (lányoknak bugyi, és nem kell szép tanga, senkit nem fog érdekelni, még téged sem, mi van rajtad), szerelkezz el sok, nagyon sok innivalóval (a műtét után folyamatosan inni kell), és egy kis csokival. Ne feledd: nincs olyan kórházi ital, vagy étel, amit meg tudsz enni, vagy inni. Nincs.

És most, ha tudsz, aludj. ez nekem egy fél Xanax-al sikerült. Emlékszem, hogy 10 ór körül még veszettül pörgött az agyam, azon gondolkodtam, hogy vajon gerincérzéstelenítést, vagy altatást kérjek-e, aztán egyszerre se kép, se hang. Csak a telefon csörgésére ébredtem, reggel volt, csütörtök, hajnali 5 óra 30 perc.


A bejegyzés trackback címe:

https://keresztszalag-potlo-mutet-naploja.blog.hu/api/trackback/id/tr582303741

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása